A kampány időtartama, felületei
A kampány 2023. október 19-től november 28-ig fut.
Kampánycél
Idén ünnepli a Meggle 30. születésnapját Magyarországon, amire egy nagyszabású online kampánnyal készült. Ennek célja a brand awareness, és minél több potenciális elérés volt.
A kampány/reklám fő üzenete
A legjobb sztorik a konyhában születnek!
Kreatív koncepció
Az „A legjobb sztorik a konyhában születnek” szlogennel indult el a kreatív tervezés, és Baracskay Angélával, aki visszatérő arca a Meggle kampányainak, de most egy csavarral más szerepbe tettük őt: kuktaként mellé állítottuk Fodor Zsókát, akinek legismertebb karakterétől, a Barátok közt Magdi anyusától nem állt távol a sztorizás. A karakter máig él a köztudatban, ezt jól bizonyítja a megannyi mém és TikTok-videó. Fodor Zsóka pedig – hála 50 éves pályafutásának – számtalan történettel tudja szórakoztatni a nézőket.
A fő célcsoport a 34-64 év közötti háziasszonyok, akik jól tudnak azonosulni Baracskay Angéla receptjeivel, a márkával, a termékekkel és Fodor Zsóka híres karakterével. Emellett el akartuk érni a fiatalabb, 18-34-es korosztályt is, ami miatt külön tartalmakat forgattunk TikTokra.
A kampány felületei
Facebook, Instagram, YouTube és TikTok, illetve programmatic hálózatok.
A legtöbb tartalom a Facebookon jelenik meg: a három receptvideó, azoknak két-két részlete a legjobb pillanatokkal, a receptek részletes leírása, Angéla és Zsóka közös képei, illetve Magdi anyus öt tanácsa 1:1-es kivágásban. Az Instagramon a rövid részletek és Magdi anyus tanácsai Reels-tartalomként jelennek meg, míg a receptek lapozós album formában. A
TikTokon csak Magdi anyus tanácsai láthatók, ám ezeket itt hirdetésként futtatjuk. Fontos eszköz ezen felül a Teads hálózata, ám itt a kampány számára tervezett key visual mutációit használtuk, melyek még a forgatás előtt készültek, ám ezek is az ügynökség munkái. Ez a key visual a boltokban is megjelent.
Behind the scenes
Zsóka a forgatás előtt figyelmeztetett minket, hogy kevésbé jó szakács, mint karaktere. Ezt viszont nem bántuk, hiszen így számos vicces jelenet született, mikor a színésznőt Angéla valamilyen apró konyhai feladattal bízta meg. Emellett így Angéla is tudatosabban magyarázta el a lépéseket. Így a néző nemcsak szórakozhat, de valóban meg is ismerheti a recepteket.
A recepteket mind Zsókához szabtuk – Angéla olyan recepteket gyűjtött össze, amik a színésznő kedvencei közé tartoznak. Az első receptet, a lemon pie-t pedig Magdi anyushoz kötöttük, akinek ez volt az ikonikus süteménye a sorozatban. A három videóban Zsóka mesélt karrierjéről: a tévéről és a színházról, a harmadik részben pedig óriási őszinteséggel nyilatkozott gyerekkoráról is, ami extra mélységet adott a tartalmaknak.
Figyeltünk arra is, hogy Angéla megfelelően emelje ki a termékeket, és azok fő jellemzőit. Nem egyszerűen azt mondtuk, hogy Meggle vajat vagy tejszínt használunk, de azt is kifejtettük, hogy miért pont Meggle vajat vagy tejszínt használunk.
A három fő videó mellett 4 szórakoztató tartalom is készült. Itt Zsóka Magdi anyusként válaszolt egyszerű, vicces konyhai kérdésekre, sokszor imprózva, de mindig kitérve a Meggle termékekre.
A kampány részére terveztünk egy 30-as évfordulót ünneplő plecsnit, ami a Meggle Magyarországon értékesített termékein jelenik meg. Ez a videóban is fontos szerepet játszik. A videóban említésükkor minden Meggle terméket külön is megjelenítünk. A jobb felső sarokban a néző folyamatosan láthatja a Meggle három legfontosabb termékét.
A felvételeket egy operatőr rögzítette négy darab kamerán, melyek közül három statikus volt, egy pedig mozgó, amivel a közeli felvételeket, a főzés legfontosabb momentumait rögzítettük a több mint 10 órás forgatás alatt. Így tudtuk minimalizálni forgatási költségeket, miközben jó minőségű videókat tudtunk alkotni. A videó vágása és szerkesztése is az operatőr munkája volt. Külön rendező nem volt, a kreatív lépésekről az ügynökség tagjai döntöttek, és ők irányították azokat: kezdve onnan, hogy a szettben lévő kis tálak biztosan passzoljanak a konyharuhákhoz egészen addig, hogy milyen jelenetek kapjanak biztosan helyet a végső videókban.
Így a stáb csupán öt emberből: a stylistból, a sminkesből, az operatőr/szerkesztőből és az ügynökség két tagjából állt.
A receptvideók
Alkotók
Megbízó
RAJO s.r.o
MEGGLE Hungary Kft.
International Marketing Project Manager: Ing. Bohdana Hübnerová
Ügyvezető / Executive Manager (MEGGLE Hungary Kft.): Jaroslav Horvath
Ügynökség
Positive Adamsky
Head of Social: Kanicsár Ádám András
Digital Managing Partner: Kéri Gábor
Account manager: Szabó Nicole
Senior digital marketing specialist: Ömböli Éva
Digital campaign specialist: Santos de Assis Lorene
Social media graphic designer, key visual: Epres Kitti
Produkció
Producer, rendező: Kanicsár Ádám András
Operatőr, szerkesztő: Petrekovits Márton
Vágó, colorist, utómunka: Petrekovits Márton
Stylist: Vékony Veronika
Smink: Tóth Rita