Az egészségükkel való törődés túlmutat mindenen.
A Positive Health & Care tevékenysége pontosan emiatt releváns minden szakmában, ahol az egészség központi elemként jelenik meg. Szolgáltatási spektrumunk így tehát nem korlátozódik a magánegészségügyi szektorra, hanem olyan egészségfókuszú területekre is kiterjed, mint a gyógyfürdők, wellness- és spa központok, sportcentrumok, szépség- és bőrápolással foglalkozó vállalkozások, hogy a mentális és lelki egészségre specializálódott szereplőket ne is említsük. A Positive Health & Care célja mindenekfelett, hogy segítséget nyújtson azoknak az egészségügyi szereplőknek, akiknek hivatása, hogy az emberek megőrizzék az egészségüket. Az ő hivatásuk a gondoskodás, a miénk e gondoskodás professzionális támogatása.
Az először Diagnoscanné, majd később Affideává váló Euromedic kapcsán volt lehetőségünk nem egy, hanem azonnal kettő rebranding folyamatban is részt venni. A szűk 10 évet felölelő idő alatt minden olyan marketinget és PR-feladatot is érintő lépést megtettünk, amelyekkel a siker útjának alapköveit tudtuk lefektetni.
Miért volt sikeres a kampány?
A megbízás során számtalan elem közrejátszott a sikeresség érdekében, mégis a legkiemelkedőbb a teljes körű bizalom megszavazása volt számunkra. Azáltal, hogy szabad kezet kaptunk, olyanfajta komplex integrált marketingkampányokat tudtunk felmutatni (a munkatársat bevonó tréningekkel kiegészítve), amelyek egy egységesen kommunikált arculati brand elérésében nagy fokú jelentőséggel bírtak.
A feladat komplexitását pontosan mutatja be a vesebetegekkel folytatott aktív kommunikáció, valamint a social media és HR fókuszú stratégiatervezés egyidejű bevezetése. A teljesség igénye nélkül a részletgazdag marketingterv 24 országra vonatkozó közösségimédia-tevékenységét és az orvosok-ápolók toborzásának HR-támogatását foglalta mindez magába.
Cégre szabott, adatalapú döntéstámogató és hatékonyságmérő metódust dolgoztunk ki a Power BI segítségével. Közösségi tevékenység mélyreható elemzése céljából, a LinkedIn-re fejlesztett többdimenziós közönség- és közönségaktivitás-elemzést lehetővé tevő, valamint Social Listening és Sentiment Analysis technikánkkal elemeztük a pácienseket. Így az általunk fejlesztett modern analitikai módszerekkel lényegesen több adathoz fértünk hozzá, és így sokkal hatékonyabb döntés-előkészítő folyamatokat tudtunk biztosítani a jövőbeni kampányaink optimalizálásához.
Ahhoz, hogy releváns, B2B és B2C célcsoportokat egyszerre megszólító tartalmakat tudjunk előállítani – mindezeket a marketingtervnek megfelelően, a tartalommenedzsmenthez és hirdetési kampányokhoz igazítva angol nyelven –, a stratégiai céljainkhoz igazított, folyamatos kommunikációra volt szükség. Mindezt a perszonalizáció és a teljes körű közösségimédia-profilok kialakításával tettük lehetővé.
Magyarország legnagyobb privát érsebészeti rendelőjének létrehozása, ahol már a kezdetektől fogtuk ügyfelünk kezét. A sikeresen felépített üzletviteli működésnek köszönhetően mára már budapesti központon túl szolnoki, szombathelyi, debreceni és veszprémi központtal is büszkélkedhet a VP-MED hálózata.
Feladatunk jelenleg a személyre szabott visszérműtétekkel és visszérgyógyítással kapcsolatos információk eljuttatása a visszeres panaszokkal küzdő páciensekhez.
Bármilyen marketingkampány sikerének egyik legalapvetőbb eleme a felek közti zökkenőmentes kommunikáció. Jelen esetben a bizalmi viszony kiépítését még inkább alátámasztotta a tény, hogy a tulajdonos (aki kiváló érsebész és visszér-specialista) minden ötletünkre nyitott volt. Az innovatív marketinglehetőségeket nem csupán elfogadta, de mindmáig sikeresen is alkalmazza a praxisa során – ezzel továbbra is kitűnve az adott mezőnyből.
A közösségimédia-jelenlét elsődleges kialakításán túl 2 weboldalt terveztünk meg a stratégiai marketingterv részleteihez igazodva. Szakági tréningeket és egyben különféle coach programokat kezdtünk el tartani, amelyekre szegmentált hírlevélkampányok során is felhívtuk a figyelmet.
A Széchenyi Gyógyfürdő medical részlegének újrapozicionálásához privát medical spa szolgáltatások bevezetésével bíztak meg minket az adott piaci szektornak megfelelően. A prémium célcsoport elérése érdekében pedig mielőbbi forgalomgenerálást, egészségnevelést és egyben edukációs irányvonal felépítését kellett kidolgoznunk egy teljes körű kampány keretein belül.
A mindenekelőtti célcsoport-meghatározás, mikroszegmentáció és buyer personák kidolgozása után kezdtünk el fókuszáltan foglalkozni a közösségimédia-menedzsmenttel (célzottan a LinkedIn-stratégia kiépítésével).
Tréningeket és oktatásokat tartottunk – ez alá besorolva a mélyinterjúk készítését is –, a különféle szenzitív medical spa szolgáltatások népszerűsítéséért pedig landing page-eket és mikroweboldalakat hoztunk létre célzott hirdetések érkeztetésével.
A különféle szenzitív műtétek és műlencsék értékesítési folyamatainak elősegítése volt a feladatunk. Ezek célzott megjelenésével még konkrétabban tudtuk megszólítani a célcsoportunkat az online marketinges szektor behatároltsága ellenére is.
Azon túl, hogy a tanácsadói rendezvénysorozat kapcsán rengeteg pozitív visszajelzés érkezett, számottevő profitnövekedést értünk el megannyi magánpraxis számára. Az edukáció során bemutatott gyakorlati példákat, szakmai tartalmakat és megoldásokat a praxisok sikeresen sajátították el – ezzel pedig jelentősen ki is tűntek a versenytársaik közül.
Egy előzetes, széles körű tematikus audit után kézzelfogható, gyakorlati mintákat bemutató előadásokat és workshopokat tartottunk az online marketing és a szemészeti praxis szféra számára elérhető, őket támogató lehetőségeiről.
A Bayer Forum Veterinarium keretein belül különféle workshopok, szemináriumok és oktatások megszervezésével bíztak meg bennünket. A hasonló felépítésű, mégis kifuttatásukat tekintve differens témák (például kríziskommunikáció, egészségügyi webshopok felépítése) mellett a fő fókuszunkat a Covid-járvány alatti sikeres kommunikáció szolgáltatta.
A workshopok és konferenciák során sikerült egy olyan könnyen emészthető formában átadni a szakismeretünket (számtalan gyakorlati példával és esettanulmánnyal kiegészítve), hogy a közönség tagjai felettébb aktívak is lettek a szektor iránt. Ennek köszönhetően hosszasan tudtunk kötetlenül konzultálni velük és egyedi, cégspecifikus problémájukra is megoldási javaslatot nyújtani.
A járványidőszak miatt az összes előadást online platformon keresztül folytattuk le (közel 150 állatorvos számára tartottunk nemzetközi videókonferencia-sorozatot).
Az állatorvosok közreműködésével tartott mélyinterjúkban felszínre hozott kihívásokat és kiaknázatlan lehetőségeket térképeztünk fel – mindezeket az online marketing adott szektorára specifikusan.
Több mint 10 évvel ezelőtt a megkeresés során egy mindössze egyszékes fogászatból kellett az alapoktól kezdve létrehoznunk egy fogszabályozásra és annak oktatására is specializálódott, csúcstechnológiájú eszközparkkal rendelkező centrumot.
Egy részletes üzletiintelligencia-elemzés során felmértük azokat az üzleti kérdéseket, amelyek alapvetően meghatározzák az üzletvitelt, illetve a tulajdonosi célok teljesülését. A fejlett analitika szoftver, a Microsoft Power BI alkalmazásával azonnali információszerzést tudtunk biztosítani az üzlet nyereségesebbé tételéhez. Az adatok elemzésével egy sokkal objektívebb képet kaptunk arról, hogy a szolgáltatási folyamatban milyen üzleti, azaz pénzben és időben is mérhető hozadék áll rendelkezésünkre.
Az általunk alkalmazott adatfeldolgozási, elemzési és egyben vizualizációs megoldások a jelenleg nemzetközileg is alkalmazott módszerek alapján történtek. Ebből fakadóan a megszerzett tudás üzleti alkalmazásán keresztül jelentős versenyelőnyt tudott generálni magának a centrumnak.
Egy centrumra szabott, felhasználói élményt figyelembe vevő egységes weboldalt és közösségi médiát is érintő kommunikációt alkalmaztunk (számtalan saját forgatott anyaggal és fényképpel kiegészítve).
Egy külön, kizárólag a fogszabályozásra épülő blog írásába is belekezdtünk. Ezzel nem csupán gyakorlati és követendő példákat nyújtva a célcsoportok számára, hanem (az egészségügyben jártas szerző által) egy sokkal személyesebb hangvételű, edukáló platformot is teremtve.
Az ügyfél korábbi kommunikációjának eredményességét szerette volna számokban kifejezve látni, célja volt a kommunikációs hatékonyságot növelni és új, folyamatosan bővülő szolgáltatásokat piacképessé formálni és bevezetni, már az általunk kidolgozott metódus szerint, számokkal és mutatókkal alátámasztott piaci analitikára hagyatkozva.
Magánegészségügy fókuszú üzletviteli tanácsadásban kérték a Positive Health & Care támogatását, ami egyszerre foglalta magába a kommunikációs auditot, egészségügyi PR-tevékenységeket, illetve a magánegészségügy fókuszú tájékoztatásokat is. A projekt során egymás után bevezetendő szakrendelések gyors és hatékony marketingkommunikációját bízták ránk.
A vizuális megvalósításban (számtalan rövid videó forgatásában, hivatalos fotók elkészítésében) hatalmas szerepük volt az adott szakorvosoknak – akik az elejétől fogva partnerek is voltak minden téren. Az ezáltal „bennfentesebb”, formálisabb megközelítés miatt sokkal könnyebben tudtuk megszólítani és bevonzani a kívánt páciensi célcsoportokat.
A nulladik lépéssel; vagyis az újrapozicionálással.
A weboldal adott tartalmi és vizuális megjelenését is az alapoktól kezdve építettük újra (SEO szempontok, adott tematika és az orvosi személyi márkák alapján). Számtalan tematikus videót osztottunk meg a közösségimédia-platformokon, a hírlevélmarketingnek köszönhetően pedig sikerült ösztönözni is sok pácienst további szakrendelési kivizsgálásokra való regisztrálásra.