Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a positive.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el
Miért csinálod?
Miért érnek el mások sikereket?
Miért vagy itt?
Why Mining – A miértek nyomában

Why mining

Biztosan tudod, hogy mi mozgat?

Mindannyian mesélünk magunkról, azonban a legsikeresebb márkák, vezetők és véleményvezérek bizonyos szempontból pont fordítva kommunikálnak, mint az átlag. Legtöbben először a MIT kérdésre adunk választ, ezután következik a HOGYAN – kevesen tudják azonban, hogy a siker a MIÉRTtel kezdődik, hiszen ha a fogyasztó ismeri a mozgatórugódat, azonnal tud a céljaiddal azonosulni.

Miért pont a miért?

A Why Mining a nagysikerű motivációs tréner és TED-előadó Simon Sinek „arany kör” modelljének és Arisztotelész retorikai háromszögének ötvözetén alapszik. Az „arany kör” modell az agyunk felépítését veszi alapul. Az agy legfiatalabb, külső rétege a racionalitásért és nyelvért felelős neocortex, a viselkedésünket – a fogyasztóid viselkedését! – azonban nem ez, hanem a belső, ősi limbikus agy szabályozza. A limbikus agyra csak okosan kitalált, érzelmekre ható üzenetekkel lehetséges hatni. A Why Workshopok célja ezeket az üzeneteket megtalálni.

Why Workshop

A Why Mining egy workshopból áll, amelyeken a csapatod vesz részt. Itt a tagok olyan történeteket mesélnek, ami valahogyan kapcsolódik a márkádhoz, cégedhez. Az egyes történetekből leszűrjük azt, hogy mi történt pontosan és annak milyen hatása volt. A történeket elemzéséből kirajzolódik a márka lényege.

A miért az alapja mindennek

A workshop eredménye az úgynevezett Why Statement lesz, ami a küldetésnyilatkozat (mission statement) egyfajta rokonaként is értelmezhető. Ez az egyik legkomolyabb eszközöd lehet a márkád mindenfajta kommunikációjának megtervezésekor. A világ nyugati felén már nem ismeretlen ez a fajta önelemzés – Magyarországon azonban a saját területeden az egyik első lehetsz azok között, akik ilyen mértékű tudatossággal állnak hozzá a kommunikációjukhoz.

Mit nyersz vele?

Azokkal tudunk azonosulni, akik hasonlóan működnek, mint mi, ezért vonzóak vagyunk számukra. Ebben segíthet a Why Statement elkészítése. Ha ezt veszed alapul, hatékonyabban tudsz majd toborozni, önazonosabb PR-üzeneteket tudsz majd megfogalmazni, jobb szövegeket írhatsz a honlapodra, de akár még az is hamarabb kiderülhet, ha egy adott alvállalkozóval érdemes-e együtt dolgoznod – egyszóval szilárd alapra helyeződik mindenfajta kommunikációd.

 

Kiknek ajánljuk?

A workshopok 10-15 fő részvételével, kis csoportokban zajlanak, mivel minél több szereplő szemszögéből látjuk a márkát, annál átfogóbb képet kaphatunk a valódi értékekről. Olyan cégek számára lehet hasznos a termék, ahol körülbelül ennyi ember rálát a működésre.

whymining