Beírják a nevüket a szakmába: készül a legjobb brand és trade marketing managereket elismerő lista

Beírják a nevüket a szakmába: készül a legjobb brand és trade marketing managereket elismerő lista

Pár napja nyílt meg az ajánlási lehetőség, de már több mint 40 specialistát jelöltek arra a listára, amely hiánypótló platformként a legjobb hazai brand és trade marketing managereket rangsorolja.

Két reklámszakember - Vaszary Ádám és Nagy Márton - fejéből pattant ki az ötlet, de széles ágazati összefogásban valósul meg a Signature 40, amely a senior döntéshozói szint alatt dolgozó marketingesekre, a márkák ágenseire irányítja a reflektort.

A marketing szakembereket elismerő toplisták és díjak többnyire a nagyvállalati felsővezetőket értékelik. Viszont minden sikeres marketingkommunikációs kampány mögött – sokszor láthatatlanul - ott áll egy jó operatív szakember: projektmenedzser, brand manager, trade marketing manager vagy marketer. Ők azok, akik a vállalati stratégiát és célokat a megvalósítás szintjén kezelik, mozgatják az őket kiszolgáló ügynökségi kört, őrzik-védik a márka érdekeit. Szerepüket leginkább a velük szolgáltatói oldalról kapcsolatban lévő partnercégek, ügynökségek szereplői látják - ezért is jöhetett innen az elismerés gondolata.

Reklámosok a taktikaiakért

„Mi, mint a hazai és nemzetközi reklámiparban 15+ éve dolgozó »reklámosok« régóta szívügyünknek tekintjük azon ügyféloldali szakemberek elismerésének szükségességét, akik a mindennapi operatív munkában teljesednek ki, és talán a kelleténél kevesebb reflektorfényt kap a munkájuk. Szeretnénk, ha lenne egy platform, ami azon brand managerekre és trade marketing managerekre fókuszálna, akik egy-egy sikeres kampány megvalósítása mögött, mint nélkülözhetetlen láncszem végzik a munkájukat napról napra” - mondja Nagy Márton, a Signature 40 társalapítója.

A rangsorolás olyan kritériumrendszer alapján történik, amely figyelembe veszi, hogy a jelölt milyen, a cég szempontjából hangsúlyos márkán dolgozik, mennyire elkötelezett a vállalata iránt, vagyis a karrierjét ugyanott építi-e vagy gyakran vált munkahelyet, milyen a szakmai teljesítménye, és milyen a KPI teljesülési aránya. A szempontok súlyozásáról egy szakértői testület dönt, a kritériumrendszert évről évre felülbírálja az aktuális kuratórium.

A kuratórium összetételére ezért különös gondot fordítottak az alapítók: nagyvállalati marketingvezető és elismert piackutató épp úgy ott van a grémiumban, mint a szakmai testületek – MAKSZ, MPRSZ, MMSZ - delegáltjai és az M+ Lista TOP3-ban lévő ügynökségek képviselői, tehát a marketing szakma ügyfél és szolgáltatói oldalának egyaránt megjelenik a véleménye.

A listára az ügyféloldali szereplők és reklámügynökségi client service vezetők ajánlhatnak szakembereket, saját jelentkezésre nincs lehetőség. A Signature 40 rangsora végül a független szakmai kuratórium döntése alapján áll össze.

„Nem az ügyféloldal értékeli a saját munkatársainak a teljesítményét és nem is az ügynökségi oldal díjazza a kedvenc megbízóit. Nekünk, alapítóknak két dolog az első perctől egyértelmű volt: sosem lesz profitorientált a kezdeményezés és ragaszkodunk a független, objektív, szakmai alapú rangsoroláshoz” - mondja Vaszary Ádám.

Inspiráló marketingvezetők

A platform másik elismerése, a Signature CEO, amely azokat a Marketing & Média magazin TOP 50 marketinges listán szereplő felsővezetőket díjazza, akiknek a munkatársa a Signature 40 listára is felkerült. „A TOP50 listája évről évre rangsorolja a marketingkommunikációs döntéshozókat a piacra gyakorolt hatásuk alapján, azt azonban a Signature 40 listával összevetve láthatjuk majd, hogy ezek a vezetők mennyire inspirálják a munkatársaikat, milyen csapatot irányítanak” - tette hozzá Vaszary Ádám.

Túl az elismerésen

A Signature 40 lista túlmutat a szakemberek elismerésén és a jövő marketinges döntéshozóinak bemutatásán. Rávilágít a taktikai szintek jelentőségére, egyben általános ágazati trendekről is árulkodik: a döntési kritériumok között ugyanis általános kérdésként előkerül a KPI teljesülések aránya, és az egzakt mutatószámokra vonatkozó kérdés, ami például megmutathatja, hogy mennyire tudatos a hazai marketingtervezés. Mindezeken túl pedig a marketingvezetőket új szempontból értékelheti.

A listára folyamatosan érkeznek az ajánlások, bő egy hét alatt több mint 40 szakember nevét küldték be az ügyféloldali és ügynökségi vezetők. A platform augusztus 29-ig várja a javaslatokat a www.signature40.hu oldalon keresztül.

A Signature 40 szponzora a Positive Adamsky. Támogatásának köszönhetően a lista a szereplők részletes bemutatásával exkluzív, nyomtatott formában, szakmailag is kurrens kiadványként jelenik majd meg a Marketing & Media októberi számában, 28 oldalon. A platform szakmai partnere a Magyar Marketing Szövetség, amelynek éves rendezvényén, a szeptember 15-i Marketing Summiton jelentik be a listák végeredményét.

Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a positive.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el