A hírek alapján tájékozódunk, véleményt alkotunk, döntéseket hozunk. Minden információ hír, ha elég érdekes: az is, ha egy tojásnak Instagram-fiókja van, minden csak attól függ, ki, mikor, hol, és hogyan meséli el. Akiről nem mesélnek, arról nem alkotunk véleményt. Veled mi újság?
Szeretjük azt gondolni, hogy a számunkra ismeretlen nevek nem is fontosak, hiszen a fontos tárgyak, helyek, emberek neveit ismerjük, mert elmondják nekünk a szüleink, a tanáraink, a barátaink és a média. Ahhoz, hogy megjegyezzünk egy nevet, társítanunk kell hozzá valamit: tulajdonságokat, élményt, véleményt, benyomást. Bemutatkoznál nekünk?
A Híredből és a történeteidből felépítjük a Nevedhez társított érzeteket és információkat. Reputáció- vagy márkaépítés, szakértői pozícionálásod, a fogyasztóid edukációja; minden cél eszköze a hír, vagyis a történet, amit jó időben, jó helyen, és a megfelelő módon kell tálalni a közönségnek. Neked mi a történeted?
A faktoringot sokan még mindig a behajtással azonosítják, miközben a fejlettebb országokban a siker záloga a vállalkozások számára. A pénzügyi szolgáltatásról továbbra sem tudnak elegen, ezért a cél elsősorban a kereskedelmi faktoring népszerűsítése volt.
A BÁV Faktor megtette az első lépést a vállalatvezetők edukációjában, ráadásul a szektorra nem jellemző kommunikációs megoldásokkal: egyszerűség, közérthetőség, világos megfogalmazások segítségével különféle bonyolult pénzügyi megoldásokról.
Az üzleti témákat – még ha a vállalatvezetőkhöz is szólnak – a legtöbb gazdasági portálon fogyaszthatóvá teszik az olvasók számára. Ezt a mintát követtük mi is:
A téma felkeltette a sajtó érdeklődését, a média folyamatosan követte a bevásárlóutcák helyzetének alakulását és időről időre felkeresték a téma képviselőit. A problémafelvetéseket minden nagy elérésű országos médium közölte, ennek hatására pedig a kereskedők is sokkal nyitottabbá váltak a folyamatos kommunikációra, mivel a saját bőrükön érezték a média hatásait.
Miért volt sikeres a kampány?
A témákat az országos elérésű médiumok és a szaklapok is feldolgozták, a környezetvédelemmel kapcsolatos problémafelvetésekre pedig a sajtóban reagált a Fertőhansági Nemzeti Park, akik ígéretet tettek a helyzet megoldására. Lébény polgármestere fél évvel a baby boom kommunikációja után meghívást kapott az Országházba egy kerekasztalbeszélgetésre, ahol a kisvárost Családbarát Önkormányzat kitüntetéssel minősítette a Nagycsaládosok Országos Egyesülete.
A No Bite kampány tökéletes példája annak, hogyan használjuk a PR-t a fogyasztók edukációjára és egy ügy vagy probléma ismertetésére: érdekes tartalmakat szolgáltattunk digitális csatornákon akkor, amikor azokkal a lehető legtöbb fogyasztót értük el.
Miután megnyertük a tendert, szépen sűrűsödött körülöttünk a járványhelyzet, ezért A tervből B, majd C terv lett.
A koronavírusjárvány hatására az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége szerint ötezer magyar szakember érkezett haza külföldről. A #maradjitthon kampány célja volt, hogy őket és családjaikat elérjük, és meggyőzzük arról, hogy helyezkedjenek el a hazai építőiparban.
A KÉSZ Csoport egy, már régóta égető iparági problémát karolt fel, amire megoldást is kínált a munkavállalóknak. A kampány első sajtóközleményének kiküldése után közel 1500 szakember jelentkezett a KÉSZ Csoporthoz a legkülönbözőbb munkakörökben.
Az iparágat évek óta sújtja a szakemberhiány, amit jellemzően külföldi vendégmunkásokkal oldanak meg a magyar cégek. A problémát felelevenítettük, és felhívtuk a figyelmet a járványhelyzet okozta új lehetőségre, a hazatért magyar szakemberek meggyőzésére. Ennek állt az élére a KÉSZ Csoport, aki a nehéz gazdasági helyzetben is megőrizte stabilitását, így kezdett toborzásba.
A gasztronómia és a sport egyszerre jelent meg a kommunikációban, ennek köszönhetően több típusú szakújságírót is megszólíthattunk. Egy olyan témát elevenítettünk fel a kampány során, ami már korábban is megjelent a médiában, így a sajtó könnyen tudott kapcsolódni, sőt folytatni tudta Kenderesi Tamás és a sajtburesz közös történetét.
A terméket a legnagyobb elérésű országos médiumok tech oldalai is tesztelték, ráadásul pozitív visszajelzésekkel. A kampányidőszakban minden olyan oldalnak biztosítottunk terméket, aki jelezte, hogy szívesen tesztelné, valamint elkészítettük a megfelelő háttérinfócsomagot is, mely alapján az újságírók tájékozódhattak.