Miért kreatív a LEGO? Miért gondolunk a kalandra, ha kibontunk egy Red Bull-t? Egy sikeres márka már nem az, amit elad, hanem az, amit szeretnénk érezni tőle. Termékattribútumok helyett fogyasztói attitűdöt birtokol. A te márkád képes olyan hozzáadott érték megteremtésére, amely túlmutat a termék jellemzőin? Szerintünk igen.
A 4 lépcsős brand aktivációs modell egy olyan, nemzetközi framework-ökkel dolgozó márkastratégiai modell, mely teljeskörűen képes felépíteni (vagy újraépíteni) egy márkát, illetve azt a releváns célcsoportok körében aktiválni, életre hívni. Olyan, mint egy multifunkciós svájci bicska, amelyben még lézerkard is van, és meg is főzi neked a vacsorát.
Egy stratégia olyan, mint a medve: nem játék; nem lehet és soha nem is szoktunk úgy nekifutni a dolognak, hogy ne ismernénk kellő mélységben a külső/belső körülményeket, a márkát körülvevő piacot, versenytársakat és folyamatokat. Ez persze nem jelenti, hogy az első pillanattól fogva ne lennének meglátásaink, sőt, de hiszünk a konzultatív tényfeltárásban, egy kutatás sokrétűségében és az adat értékében, vagyis hisszük, hogy akkor lehet erős márkát építeni, ha erős alapokkal rendelkezünk.
Lejárt a „fogyassz-fogyassz-fogyassz!” ideje… a fogyasztói intelligencia rapid növekedése, az információs robbanás és a szelektív gondolkodásmód gyökeresen megváltoztatta a márkákról alkotott képet és véleményalkotást a fejünkben. Túl sok az ígéret, a túltolt véleményformálás és befolyásolás. Egy modern, hosszútávra berendezkedő márka életútja nem erre vezet. Tudd meg, hogy a fogyasztó mire vágyik, és arra építs, járj előtte egy lépéssel. Ha képes vagy megfogalmazni azt, amit ő még csak gondolatként érlel magában, tiéd a figyelme és a nyitottsága.
Minden stabil márka mögött egy sziklaszilárd struktúra áll, egy olyan „tartószerkezet”, ami tökéletes feszességet ad a brand-nek, így a márka összes alkotóeleme a megfelelő helyre kerül. A brand aktivációs modellben több olyan nemzetközi márkakalibrációs framework-öt használunk, melyek tökéletes „márka-vázat” képesek alkotni.
Sokan elkövetik azt a hibát, hogy megalkotják a márkát… és akkor a márka „meg van alkotva” – remek, csak éppen senki nem tud róla, nem vittük ki a piacokra, közel a fogyasztókhoz. A modell kiemelten foglalkozik azzal, hogy a megalkotott márkát életre hívja, hogy a gyakorlatban kézzelfogható értékre váltsa és azt a márkatőkét, amit felépítettünk, valós piaci tőkére transzformálja.
Egy stabil és versenyképes márkát, amire építhetsz, egy olyan komplett stratégiát, ami évekre előre kijelöli az utat – és nem utolsó sorban egy olyan "positive" szemléletű csapatot, akik képesek és lelkesek abban, hogy ezen az úton végigkísérjenek.